03 april 2007

A walk in the park

Idag har jag mest suttit och skrivit uppsats och skissat lite på en artikel. Men när huvudet börjar kännas som en dammig bok är det läge för en promenad i Villa Borghese-parken som ligger precis bredvid Institutet. Den är ungefär lika stor som Slottskogen, har ingen säldamm och inga älgar, men däremot kan man hitta många andra saker: pinjeträd, murgröna, skuttiga hundar, roliga fåglar, dammar, fontäner, tempel, antika och moderna skulpturer, ett par biografer, en kopia av The Globe, joggare, hånglande par, stora italienska familjer, alla typer av människor, palmer, bäckar, blommor, mat, minitåg, båtar, cyklar, inlines, en djurpark, ett antal museum, trådlös uppkoppling och mycket annat som gör promenaden till en upplevelse. Och i dag hade jag faktiskt lite Slottskogen-känsla eftersom jag lyssnade på Håkan samtidigt som jag gick. (Att det händer att jag gör så var förövrigt en av gårdagens pinsamhetsbekännelser, den andra var min svaghet för barocken. Men ärligt talat, vem orkar finkultur jämt? Jag gillar när det är lite vulgärt.)


Min msn funkar inte, jag anar någon form av samband med Vatikanens nätverk...

Inga kommentarer: