24 april 2007

Kvalitetstid

Idag kom cara Anna cyklande från Alnarp, vi åt lunch på Italia och glass i solskenet och pratade om vårt gemensamma favoritland och mycket annat. Om jag skulle beskriva mina före detta italienskakursare med ett ord skulle det vara kvalitetstid. Har varit en sväng på kåren, haft förmöte med Ida inför Områdesstyrelsen imorgon, läst möteshandlingar, pluggat och skrivit någon form av programförklaring inför uppsatsen. Ju mer jag engagerar mig i universitetsledning desto mer övertygad är jag att man beakta de informella maktstrukturerna i samma utsträckning som de formella. Eftersom de i fallet med uppsatsen är tvåtusen år gamla är det något av ett pussel – men däri ligger utmaningen. Det måste ju vara lite sport. Ikväll ska jag måla naglarna och titta på TV: Ugly Betty och Desperate Housewives.

Inga kommentarer: