22 april 2007

Bröllop

Åh bröllop alltså, det är fint. Igår gifte sig Viktor och Emilia. Viktor är min och Emmas gamla kursare som nu bor i Göteborg där han doktorerar. Så jag och Emsch åkte upp igår för att gå på hans bröllop. Vi ägnade kanske lite omotiverat lång tid åt att slå in presenten (men det blev så snyggt och färgmatchat och vi var så nöjda att vi var tvungna att fota den i olika vinklar) samt lipgloss issues att vi höll på att komma för sent, men vi hann. Vigseln var jättefin och tårar kan ha fallit. Efter kyrkkaffet åkte vi (i abonnerad buss, i största allmänhet var detta en mycket välorganiserad tillställning) till Öckerö församlingshem. Det var strålande sol hela dagen och när jag stod ute på färjan och kände saltstänket i ansiktet längtade jag intensivt efter Orust och västkustsommar.

Middagen var mycket trevlig; god mat och underhållande sällskap. Vi satt bredvid två religionshistoriker; en forskare i kristendomshistoria och en i antiken. Eftersom Hera-tempel är någonting jag tycker om att prata om misstänker jag att det fanns en baktanke med placeringen, även om vi såklart pratade om annat också… Jag och Emma smet iväg ett kort tag för att träffa min kusin Sussie, lilla Vera och hennes Lars vars familj har ett hus precis bredvid församlingshemmet, där de lägligt nog tillbringade helgen. Såklart mycket mys att träffa storkusin och kusinbarn, om än kort.

Även mys att träffa föräldrarna och ha kvalitetstid med Emma. Idag har vi gått på stan, shoppat lite och ätit lunch. Hela helgen har vi känts oss bakfulla, utan att ha druckit särskilt mycket alls; trötta, törstiga och hungriga. Vi sov halva tågresan och pratade om mat andra halvan, nästan i alla fall. Nu ska jag gå igenom tre veckors post och överväga att ta tag i mitt liv.

Inga kommentarer: