20 april 2007

Denna dag ett liv

Åh kära Gud. Det var länge sedan jag upplevde en sån här tidspress. Okej att jag alltid har fullt upp, men det där med att vara tvungen att sitta uppe och skriva en natt har jag lärt mig undvika (thanx to latindisciplinen). Men idag. Nu kom dödslinjen från helvetet väldigt snabbt på (har insett hur systemet funkar; man får en personlig deadline. Två veckor efter ens första ansökan har gått igenom så ska man ha kompletterat med alla dokument. Man tycker att de borde informera om sånt) så det var inget jag kunde styra över.

Skrev ansökan till tolv i natt (okej jag vet att det inte är så sent, men jag är fullständigt oproduktiv efter tio), tvättade håret (nödvändigt) och gick upp fem för att skriva klart. Skickade handlingar till referensperson 3 på morgonen, träffade referensperson 2 och fick referenser, skulle gå och få mina betyg översatta till engelska när jag får veta att universitetets betygdatabas har legat nere i tre dagar. Den panikkänslan mina vänner. Att inte bifoga sina betyg (samt mina attainments i Classics) är skamvråpinsamt. Hej, jag har ljugit mig igenom min ansökan. Grät ut hos studievägledaren som fixade en sammanställning av mina kurser och betyg och signerade och stämplade så det skulle se så proffsigt ut som möjligt. Dagens hjälte. Mailade min Graduate Adviser och förklarade läget. Hatar verkligen att behöva skylla på tekniken (hatar förövrigt även tekniken) samt att framstå som en jobbig och osmidig människa. Åh nej, the crazy Swede kommer de tänka när de mottar min ansökan. Men åtminstone kommer det känna igen mig.

Träffade sedan referensperson 1 och fick igenklistrat kuvert (det brittiska systemet gillar det här med att allt ska vara så hemligt. Mina referenspersoner måste skriva sitt namn på kuvertfliken och sedan tejpa över den, utifall att jag skulle försöka öppna det skulle det då synas.) och skulle sedan leta upp en fotoautomat. Hittad automat 1 funkade inte, hittad automat 2 kunde bara erbjuda svart-vita bilder, och man fick inte välja vilka man skulle ha. Jag som hade tänkt färgmatcha tröja och gem, men nej. Ser dock ut som en old-school Ambitiös Ung Kvinna. Glömde mapp med alla handlingar i automaten, dagens panikkänsla två innan jag hittade den.

Hade telefonkonferens med pappa som korrläste mina texter, skrev ut allt och åkte till sist hem till sjuk referensperson 3 och fick hans kuvert och tio i åtta postade jag allt i sista-minuten brevlådan. Var så trött att jag inte orkade känna något (de två senaste nätterna har jag sovit fyra timmar och idag hade jag ingen mat hemma och har sammanlagt konsumerat: ett glas juice, en kopp kaffe, knäckebröd), däremot kan jag rekommendera att hänga vid sista-minuten brevlådan precis innan den töms, det är en fin gemenskap när alla pratar om vilket viktigt brev de måste få iväg.

Men nu är den inne. Jag misstänker att de inte kommer vara helt positiva till en sammanfattning av min produktion istället för att se den i sin helhet, eller åtminstone få läsa en uppsats, så jag hyser inga större förhoppningar. Men ändå.

Det är visst fredag ikväll och folk ska gå ut. Man kanske skulle hänga på? Hahahahaha, åh Gud jag skulle bli så full så full på en halv öl och tillfredställelsen över att snart få sova kan inget slå. Imorgon är det uppstigning halv sex för att åka till Göteborg och gå på bröllop


Inga kommentarer: