05 april 2007

Sjuk!

Dåliga saker med att vara förkyld i Rom: icke-sug efter kaffe, jag som annars aldrig störs av cigarettrök tycker att det är jobbigt att alla röker överallt och såklart är det tråkigt att inte ha lika mycket energi som vanligt.

Bra saker med att vara förkyld i Rom: man kan gå till en Farmacia och handla superstark nässpray och effektiva halstabletter och få allt inslaget i små paket.

Fick igår reda på att jag har blivit antagen till sommarkursen i San Giovenale vilket såklart är superkul. Men jag är rädd för att den krockar med de sista skälvande dagarna av terminen i Lund och jag vet ännu inte heller när jag ska ner och gräva. Av princip så brukar jag inte tacka nej till något som känns spännande och utvecklande, men det kanske får bli så den här gången, vi får se. Jag har en veckas betänketid. Oavsett så känns det skönt att veta att jag garanterat kommer tillbaka hit i sommar - jag känner redan intensivt att jag inte vill åka hem...

2 kommentarer:

Tom sa...

Hej!
Tråkigt att du blivit sjuk. Här i Londinium är allt lugnt. Jag har precis lämnat innerstan och flyttat långt söderut till ett stillsamt område där Londons koreaner bildat koloni.

Lovisa sa...

Jag överlever, är mest snorig och lite hes :) Ojoj, spännande. Vad gör du där ute? Har du kvar samma jobb?