27 april 2007

Streetsmart eller mitt liv som smugglare

Dagens bankärende: När jag fick stipendiet från Institutet tyckte Allan att det enklaste vore om jag pratade med ekonomiansvariga med en gång, när jag ändå var på plats (jag fick ut pengarna i förskott för att kunna boka resa osv), vilket jag gjorde. Antog att hon skulle sätta in pengarna på mitt konto, men nej. Borde vid det här laget ha lärt mig att man Italien inte alltid gör vad som verkar enklast. Tydligen betalas alla former av ersättning ut kontant (mycket riktigt har samtliga boende på Institutet tillgång till personliga värdefack) så jag fick över 1 000 euro i handen. Att på en italiensk bank sätta in det på mitt svenska konto skulle tydligen ta en halv dag och kosta omotiverat mycket så istället flög jag hem med pengarna. Det kändes så där bekvämt och för att inte behöva vara paranoid för att antigen bli rånad eller misstänkt för att smuggla valuta så kom jag på det ultimata gömstället: bh:n. Om man tar ur push-up-kuddarna kan man istället förvara sedlar där, kan jag meddela. Och man märker garanterat om någon försöker ta dem. Mina bröst har hittills aldrig varit så dyrt förpackade…

Inga kommentarer: