18 april 2007

Lunchpaus

Tog en paus vid lunch för att gå ner på stan en sista gång, om man inte räknar resan till Termini imorgon. Hade tänkt titta på klänning till helgens bröllop, men det gick inte så bra. Nästan alla var svarta eller vita (hopplösa bröllopsfärger) eller gula. Jag förstår verkligen inte grejen med gult, det är ju … fult? Dessutom är det en omöjlig färg till håret. Hittade dock en söt sportig klänning med fickor att ha på Västkusten i sommar. Jag minns när man var yngre och åkte söderut, hur roligt det var att gå till Zara då. Nu när kedjan finns i Sverige är det inte alls samma sak. Sephora däremot är fortfarande en fröjd, passade på att spana in deras nya butik på Corson. När jag kom tillbaka låg kårens nya tidning i mitt fack, Jakob hade skickat ner den. Jättekul att få se den i tryckt format, lätt Lunds snyggaste och smartaste tidning! Tog en till paus för att bläddra i den tillsammans med en cappuccino freddo på terrassen. Roligt också att jag i samma nummer har skrivit om bland annat Rom, utifrån mitt förra besök. Tack Gud för grävstipendiet så att jag vet att jag snart kommer tillbaka. Nu ska jag skriva vidare. I eftermiddag är det seminarium om inskrifter (epigrafik = mycket kul) och sedan mingel och vin, ska förhandla med mig själv om jag hinner gå på det eller ej.

Baci e abbracci!

Inga kommentarer: