08 april 2007

Indiana och jag

Jag hittade inskriften, även fast jag bara hade en svensk översättning att gå efter! Jag ska inte tråka ut er med detaljer från den äventyrliga jakten, men nu förstår jag hur Indiana Jones kände sig. Eller, det här är så nära en töntig antikhistoriker och latinist kommer.

Åh, jag är så nördig!

Sedan såg vi på Dark City som var smart och framförallt snygg (de som gjorde Matrix har nog sett den här filmen några gånger ja), även jag som annars inte är ett stort SF-fan uppskattade den. Filmen innehöll dessutom många infallsvinklar för en historiker; är vi mer än vårt kollektiva minne och vad händer om vi blandar korten fel och så vidare.

Åh, jag är så nördig.

Nu: sömn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lovisa! Det är så härligt att följa dina strapatser i Rom, känns lite som att man är där själv! :-) Vad är det för ansökan du håller på med? Låter intressant! Kramar/Erika

Lovisa sa...

Hej! Jag har planer på att ta ett masterår i Classics vid Cambridge, men det är högst osäkert eftersom de antagligen vill ha mina samtliga arbeten och att översätta allt jag gjort de senaste fem åren på två veckor känns lite mastigt :) Men vi får se. Hursomhelst är Rom underbart! Kramar!