23 april 2007

Idel möten och magnolior

Inledde dagen på kåren med att läsa handlingar och förbereda mig inför dagens möten. Först var det sammanträde med Forskarutbildnings- nämnden, sedan lunch med Kristina för att diskutera Grundutbildnings- nämndens arbetsutskottsmöte som jag skulle leda. Eftersom ordinarie dekanordförandes arbetsbelastning är för hög har jag fått träda in och leda nämnden och dess arbetsutskotts möten resten av terminen. (Dagens egokick: att se mitt namn i sidfoten till ärenden, min protokollsunderskrift som ordförande och dekanens beslut om höjd ersättning i handen.) Jag tycker om det, att sitta på ordförandestolen är inte så läskigt som man kan tro, även om det är en balansgång att lyssna in, låta tala till punkt och leda framåt. Hämtade handlingar till Lärarförslagsnämnden nästa vecka – bunten var 15 centimeter hög, nytt rekord! (Och jorden är cirka en halv regnskog fattigare.) Har nu pluggat lite och skrivit till mina girlies från Monteleone. Snart ska jag åka till Malmö för första repet sedan jag kom hem, känner att jag har en del att ta igen.

Och en trevlig sak som jag inte lade märkte till under fredagens stress är att våren har kommit till Lund medan jag har varit borta. I morse var det ljust ute när jag vaknade vid sju och träden blommar.

Inga kommentarer: