10 april 2007

Please don't pumpkin me

Idag träffade jag min pumpkin* Stefania och åt lunch med henne. Ste var min chef i Monteleone och är en jättehärlig italienska på alla sätt. Det var runt 20 grader varmt och jag hade på mig kortärmad klänning, tights och stora solglasögon. Stefania däremot var klädd i jeans, top, varm tröja och jacka. Hon skrattade och skakade på huvudet åt jag sitter ute och äter frukost och att vi går satt på terrassen till sent på kvällen. Well, I’m gonna soak up the sun innan jag åker hem. Efter lunchen gick vi en promenad förbi Augustus’ mausoleum och jag fick en teckning av min favorit Fausto, som bland annat har gjort elefantinstallationen i ett tidigare inlägg, den ska absolut upp på väggen!


* Smeknamnet kommer ifrån det odrägliga american sweetheart-paret som vi arbetade med i somras som kallade varandra för pumpkin (hon) och pumpkin pie (han) medan alla vi andra ville kräkas. Detta gav även upphov till verbet to pumpkin vilket betyder att med gullig röst behandla någon som mindre vetande.

6 kommentarer:

Kristina sa...

mycket trevligt att läsa din dagbok sötnos. blir varm och avis (på ett bra sätt) när jag läser om din tillvaro. jag ser fram mot en mkt intensiv månad av dubbelstudier. kram!

Lovisa sa...

Gud ja, hej och välkommen intensiv vår. Men jag hoppas att du hinner med den planerade spritkvällen med the Senior Staff när jag kommer hem?

Kristina sa...

Det hoppas jag med. När kommer du hem? Jag har glömt... *skämms* Lycka till med alla ansökningar. Håller tummarna.

Lovisa sa...

Thank you luv. Jag kommer hem 19, dvs om en vecka (det ska bli kul att träffa alla igen såklart, men jag hade inte tackat nej till en vecka eller två till här nere...)

Kristina sa...

kan inte klandra dig det minsta även om jag rent självist är lad att du kommer INNAN jag reser från lund. vi får kolla upp den helgen (21-22) för alkointaget. puss

Lovisa sa...

Såklart måste vi ses innan du åker! Men helgen 21-22 är jag i Göteborg på bröllop! När reser du till London?