16 april 2007

AIAC

Idag har jag arbetat på, skickat viktighetspost till Sverige (håller tummarna för att den kommer fram i tid) och varit på föreläsningar med AIAC (Assocazione Internazionale di Archeologia Classica), vilka den här gången hölls på Institutet. Det var intressant i att få en inblick i hur en sådan här session kan se ut, även om det inte handlade om mitt favoritämne (etruskisk keramik) och det dessutom var sent på eftermiddagen och jag var trött. Italienare pratar minst lika fort när de håller föreläsningar som annars, så om inte annat var det en språklig övning. Min favorit i publiken var professorn med nikotinabstinens som satt och låtsasrökte en släckt cigarill under samtliga moment. Direkt efter minglet var jag tvungen att sätta mig och skriva igen, och här är jag nu, i biblioteket. Nackdelen med att skriva på engelska är att det går mycket långsammare än vad jag är van vid vilket gör mig frustrerad. Oh well. Sitter just nu och gäspar och ska sluta för dagen.

Inga kommentarer: