25 april 2007

The Senior Staff getting pissed

Områdesstyrelsen imorse bjöd på mycket bra diskussioner – med risk för att låta nördig, men det vet ni ju redan att jag är – så är bra möten mycket tillfredställande.

Tillfredställande var även att få redovisa mitt arbete under punkten ”information från dekaner och nämndsordföranden”. Åt sedan lunch med Ida och därefter skulle jag verkligen skriva på min för tillfället ack så eftersatta uppsats, men istället höll jag Marin sällskap i två timmar och pratade med honom. Måste sluta sälja min studieflit för lite schysst umgänge och en kexchoklad. Nu har jag viktighetsmailat om budgetfrågor rörande grundutbildning och antik teoribildning (de två har dock inget samband med varandra) och snart ska jag först hjälpa Marie med hennes tal, tydligen ska jag bidra med finkulturella snuskanspelningar (vi har alla våra specialkompetenser) och sedan på fullmäktige. Men sedan ska jag lägga ansvar och studier åt sidan för att dricka ett ansenligt antal drinkar med The Senior Staff.*



* Citerar Kristina från Facebook: A breakfast club that is flexible enough to go on a drinking spree a Wednesday afternoon and that insists on being as obnoxious to others as possible as well as general know-it-alls.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Gooooooo Senior Staff!

Lovisa sa...

Oooooooooh, Senior Staff!