04 april 2007

Sjuk?

Vaknade imorse och hade ont i halsen, jag vill inte bli förkyld igen. Jag förstår inte - min grej är ju att aldrig blir sjuk? Har druckit te hela dagen, i Rom, kaffets huvudstad. Inget ont om te, men ändå. När jag gick och köpte halstabletter försökte jag locka mig själv med en espresso, men jag var inte ens sugen. Suck. Nåja, nog gnällt om detta.

Om några timmar kommer mina föräldrar vilket ska bli så kul! Vi var här alla tre för sex år sedan, det var första gången jag var i Rom. Då var jag ett sjuttonårigt indieteen som hellre hade velat åka till Dublin, men som blev kär så fort jag steg av tåget vid Termini. Och den kärleken har bestått. Jag ser verkligen framemot att få visa mamma och pappa Rom nu när jag har en annan relation till staden.

Börjar få påskkänsla, Stefania har lagt påskägg i våra fack och jag funtar på att pynta ett par ris. Och det lär bli några inlägg om den italienska påsken som än så länge verkar kretsa kring Jesus och gigantiska påskägg, men inte innehålla så många hönor och färgade fjädrar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lovisa! Blir SÅÅ avundsjuk när jag läser om dina Romäventyr!Önskar att jag också fick vara där, snyft. Ta vara på din tid och hälsa Livia :-) Kramar/Erika

Lovisa sa...

Jag saknar Prima Porta-gänget här, helt klart. Åh vad det vore roligt med en återträff, speciellt i Rom! Hälsningen är framförd :) Kram!