20 april 2007

Kärleken till föräldrarna

Seriöst, jag har världens bästa föräldrar. Idag när jag i mitt trötthetstillstånd kände att jag glömt även den mest elementära engelska grammatik jag någonsin har kunnat och ringde pappa så smet han undan från jobbet för att i över en timme korrekturläsa tillsammans med mig. När jag kom hem hade jag fått ett paket av mamma. Tanken var ju att jag skulle köpa en klänning till bröllopet i Rom (inte för att jag inte har klänningar, men ändå. Det är här är ju ett Tillfälle) och hade planerat att göra det sista dagen. Då kom som sagt en ansökan i vägen så jag hann inte. Men världens bästa mamma hade skickat ner en jättefin pärlemorgrå klänning, tunt stickad och med ärmar så man slipper bekymra sig om att vara osedligt klädd i kyrkan och har fixat underkjol och strumpbyxor som väntar på mig hemma och har dessutom stickat matchande pulsvärmare. Kärleken. Det ska bli fint att komma hem imorgon. Och att ha kvalitetstid med Emma som idag fyller 25b och förtjänar världens största grattis! Puss till bästis!

2 kommentarer:

Kristina sa...

Gumman. Du har varit fantastiskt duktig med alla ansökningar och förtjänar en härlig helg i Göteborg. DU har de föräldrar du förtjänar, och dte menar jag enbart positivt. Glad att du blir ompysslad. Vi ses snart. KRAMAR

Lovisa sa...

Tack sweetie! Det var mysigt att vara hemma. Och föräldrarna hälsar till gulliga Kristina :) Kramar!