13 april 2007

Kärlek och hockey

Lyckliga alla vars favoritlag spelar SM-final. Jag saknar Frölundas medverkan, inte bara i finalen utan i slutspelet överhuvudtaget. Spänningen, förväntningen, ångesten. Som Jonas en gång sa: det finns tre sanna känslor; kärlek, hat och hockey. Men jag gläds åt att mitt sympatilag* har chans att ta hem det hela imorgon; jag säger bara heja Modo!




*
Sympatilag är MoahochLovisahockeyslang och betyder det lag som man, förutom sitt hjärtelag såklart, håller lite extra på. Det gör man i samtliga sammanhang där sympatilaget inte möter favoritlaget. Detta eftersom vi är Frölundafans och därmed lite mer kärleksfulla än andra fans. I elitserien är alltså mitt sympatilag Modo, i NHL alla kanadensiska lag och i landslagssammanhang Kanada.
Det går att ana en trend där ja.

Inga kommentarer: