15 april 2007

Söndagsutflykt

Imorse tog jag spårvagnen till Trastevere för att gå till Doria Pamphili-parken. (Tack för tipset Erika!) Som Göteborgstjej så känner jag samhörighet med alla städer med spårvagnstrafik. Dock är Roms spårvagnar oerhört tidsineffektiva och åker runt halva stan, men har man en ledig söndagsförmiddag så är det en utflykt i sig att åka runt i ett vårvackert Rom, småprata med en godmodig förare och en trevlig tax.

Promenaden längs Viale Glorioso (som gick direkt upp listan över mina favoritgatunamn) genom underbara Trastevere var fin och bjöd dessutom på en stilig utsikt. Väl framme satt jag lutad mot en pinje, läste, drack vin (måste ju ge er lite Dolce Vita-stuff) och kände mig lätt dekadent och mycket trivsam. Funderar på att följa Özges råd (turkisk väninna från Monteleone):

Find someone, settle down in between ruins somewhere around the great capital. I think then you will rest your soul. Seriously woman, don't bother going back home cause eventually you always end up in Italy.


1 kommentar:

Anonym sa...

Villa Pampili är underbar! Vad söt du är som länkat till mig! :-) Kram