13 april 2007

Parlo italiano

Just nu är jag lite frustrerad över nivån på min italienska, jag skulle vilja kunna tala bättre än vad jag kan. Jag kan säga att något är bra, kul, spännande, dåligt osv, men fastnar alltid där. Bristen på att kunna formulera nyanser gör att jag ohjälpligt förvandlas av en bäbisversion av mig själv. Che bello liksom. Funderar allvarligt på att gå en intensivkurs innan grävningen i sommar. Jag tycker så om italienska; man pratar fort, mycket och gestikulerar med händerna vilket jag måste säga att jag har en viss naturbegåvning för. Italien är dessutom det enda land jag har varit i där ingen tycker att jag pratar för mycket, är för högljudd eller har svårt att hänga med i mitt verbala tempo.

För övrigt anser jag att det är hysteriskt roligt att flera personer har hittat hit genom att söka på "fellat."

Inga kommentarer: