09 april 2007

Om det finns en hockeygud

If there is a hockey god, "Foppa" will be skating again next season. And it will be in Colorado, where he belongs.
- Mark Kiszla, Denver Post.

Om Forsberg bestämmer sig för att fortsätta spela nästa säsong vill han göra det i Colorado. Han vill, laget vill, fansen vill - Pierre Lacroix och Stan Kroenke vad väntar ni på?

If Forsberg can return to full health, he'd also like to mend the hearts that were broken when the Avalanche let him go...

Ps. Så här skrev jag i min dagbok 3 augusti 2005: Åh fuck it, han ska till Flyers. Jag lägger ner och intresserar mig för curling istället. Fellat fellat fellat fy fan. Ett års strejk, ett lönetak, och det här blev resultatet? Men jag och Moah är enade, no way José att vi tar av oss våra Coloradotröjor. Och det är bara 190 dagar kvar till OS och då bor vi i samma stad och kan titta på det ihop och alla vi trodde skulle ha slutat spelar fortfarande.

Ps 2. 190 dagar senare bodde vi i samma stad och vi vann OS-guld, Forsberg spelade och allt var så vackert.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Lovisa!!!

Hur förvånad blev inte jag när det första jag mötes av på din blogg är Forsberg? He, he, he tjejen, samma gamla hockeyfreak. Me like! Det finns en amerikansk kille här som skulle göra mycket för att få prata hockey med en svensk brud (det första han gjorde när han introducerade sig var att testa mina hockeykunskaper. Det gick ju sådär bra. Så jag började prata om dig. Jag kanske skall ge ditt e-mail till honom? :-p).

Iaf, tänk att du är i Rom igen (nästa gång skall jag banne mig åka ditt på sommaren) och är lika flitig som vanligt!

Du verkar ju trivas utomordentligt bra så jag hoppas att du kommer tillbaka till Götet till sommaren...

Hörs snart vännen!
kram kram
p

Lovisa sa...

Hahaha, vissa saker ändras inte, Rom och Forsberg har varit mina kärlekar de senaste åren :) Men, har jag och Moah inte lärt dig någonting om hockey? Jag som annars får höra av folk att de, tack vare mig, kan saker om sporten som de inte ens är säkra på att de skulle vilja veta :)

Klart jag kommer till Västkusten i sommar. Det blir en del Italien, men hemma är hemma.

KRAM!