01 februari 2009

Första natten

När vi gick hem från Johannas mycket härliga drinkkväll snöade det. Imorse när jag vaknade i lägenheten för första gången var det helt pudrigt ute. Jag gick till Åhléns för att införskaffa ett par nödvändigheter och mös åt att det ligger ett stenkast bort.

Annars har jag ägnat dagen åt flyttstädning. Jag har tvättat fönster i snöblåst, handskurat lister och tyckt synd om mig själv. Mina händer ser ut som de gör efter en grävsäsong; alla naglar har gått av, huden är torr och jag har nästan utvecklat valkar. Förstår plötsligt poängen med diskhandskar.

Nu sitter jag på köksgolvet, dricker te och ska skriva klart en sak som det är dödslinje på idag. Har som tur var inte mycket kvar. Trött, men också mycket nöjd, så skulle man kunna beskriva mitt tillstånd just nu.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Välkommen hem!

Elin sa...

åh va mysigt det låter att sitta på köksgolvet och dricka te. du är så mysig hela du!

nej, ska ta och sova nu.
hoppas du drömmer sött dredan och får vila upp dig.

kramar

Lovisa sa...

ja, det har sin charm att leva bland flyttlådor också och planera hur man vill ha allt. hoppas du sov gott, det gjorde jag. kram.