31 januari 2009

Inflyttad

Ett snabbt hej från min köksbänk! Det är tydligen här mitt bredbandsuttag sitter, ska se till att styra upp det här med trådlöst så snart som möjligt. Är ändå imponerad av att internet funkar bara sådär - hade för säkerhets skull bett pappa ta med usb-modemet vi använder på Orust för att inte behöva vara isolerad längre än nödvändigt.

Flytten gick smidigt. Efter att ha gått upp tidigt imorse och packat det sista mötte jag mamma, pappa och morbror (dagens hjältar) i nya lägenheten för att lasta av ett gäng saker från Göteborg. Tre omgångar med skåpbil senare var även alla mina ägodelar från nationen på plats. En gråtfärdig stund imorse kände jag för att bli tibetansk munk, inte äga mer än min get och min stav, omnia mea mecum and all that jazz, men nu när jag sitter som i ett litet fort omgiven av allt känns det rätt bra ändå. Det hela gick som sagt mycket smidigare än vad jag trott och vi hann till och med gå ut och äta grekiskt innan de var tvungna att vända åter till Götet.

Nu ska jag byta om och åka hem till bästa Johanna för födelsedagsfest. Ska bara komma på i vilken kartong jag lagt mina cykellysen först.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Underbart! Dte finns faktiskt ngt mysigt även med ett ouppackat hem. Iaf i början. Hälsa Johanna så gott. Kram!

Lovisa sa...

Ja, det är lite som julafton när man är omgiven av ouppackade paket. Har fått ner en del saker från mormor och farmor som jag alltid älskat men inte kunnat använda förens nu. Så det känns fint.

Lovar att hälsa Johanna, det hade varit roligt om du hade kunnat vara med oss ikväll. Du får komma hit snart igen! KRAM