11 februari 2009

All walls are great, if the roof doesn't fall

Idag har jag varit på möte med Bodil på Institutionen som har startat ett närverk för visualisering och VR-teknik vilket var mycket inspirerande och bra. Roligt att inte vara själv om att vilja förena det med, i dubbel bemärkelse, klassisk forskning.

Efter att ha varit tillbaka på kontoret en sväng hoppade jag vidare i snön för att luncha med rara Carin. Vi insåg att man faktiskt får lov att umgås med sina vänners vänner om man vill (Marie, du hade givetvis varit välkommen om du inte varit i Göteborg!) och gjorde således så. Efter att ha lunchat, pratat och tittat på örhängen ägnade jag resten av dagen åt att läsa.

Satte Dvärgen på shuffle när jag gick till jobbet imorse och plötsligt spelades I've seen it all med Thom York och Björk från Dancer In The Dark som är en av de absolut sorgligaste filmer jag vet. Jag har gråtit bort all mascara varje gång jag sett den, men duetten får ändå bli dagens låt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha, vad roligt att jag skulle fått vara med om jag vore i Skåne... Du och Carin får vara med mig om ni är i Göteborg också. Puss!

P.S. Jag hoppas att ni inte åt vårrullar. Då blir jag lite avis ändå.

Lovisa sa...

Åh, du fattar vad jag menar! Och jag skulle aldrig äta vårrullar med någon annan, åtminstone inte på Ao Thai. Pussar!