25 februari 2009

Frånvaro

Förlåt för min tystnad, inte bara här utan även annorstädes. Jag har renoverat, jobbat och varit sjuk. I söndags fixade föräldrarna och jag fram tills lunch då jag vinkade av dem. På eftermiddagen satt jag i styrelsemöte på teatern som jag, likt typ allt annat, har försummat på sistone och på kvällen fortsatte jag att måla. I måndags jobbade jag, målade vidare (Colorama öppnar sju på morgonen för yrkesmålare, men man kan få komma förbi även som amatör och hinner således en strykning innan jobbet) och klippte mig. Trodde att Emma skulle skälla på mig för att jag låtit mitt hår förfalla till Kristina Lugn-stadiet, men hon hade också köpt lägenhet så vi pratade inredning istället.

På kvällen blev jag plötsligt akut magsjuk (vilket jag aldrig blir, jag äter ju inte kött som jag kaxigt brukar säga) och var tvungen att vara hemma igår. Orkade koppla in TV:n och titta på Skid-VM men var sedan tvungen att sova i ett par timmar och varken arbete eller renovering kunde utföras. Luther sa åt mig att jobba hemifrån, mamma sa åt mig att vila. Mamma vann.

Idag mår jag bättre, har varit på kontoret hela dagen och försöker komma i kapp. Lovar att bli mer kommunikativ snart.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Usch då! Hoppas du mår fortsatt bättre. Ser fram emot att se slutresultatet och är ledsen att jag inte kunnat vara där och hjälpa till. Puss!

Lovisa sa...

Tack vännen, mår bättre idag! Vet att du hade hjälpt till om du varit här och ser fram emot ett besök. Puss!