14 februari 2009

Don't go wasting your emotions

Det var en fantastisk match igår! Arenan var fullsatt och Babyhawks krossade AIK med 6-2 och publiken stod upp och klappade till och med i boxplay. Det enda som är lite tråkigt är att det märks att det inte finns en hockeytradition i Malmö då klacken inte är det minsta innovativ och lagets ekonomiska situation avspeglas i bristen på pausunderhållning (till skillnad från Frölunda som glatt brukar hyra in Team Suprise som har vunnit både EM och VM som underhållning. Kul, och lätt sexistiskt som alltid när det gäller hockey) och programblad. Men igår var det ren kärlek mellan publik och spelare. Inga pengar, bara hjärta - klackens bästa.

När jag kommit hem till Lund igen ringde Petter och hetsade om schlager, guldoutfit och drinkar som jag således bytte Arenans hårdrock mot. Åkte tillbaka till Helsingkrona igen där jag hann dansa en dryg timme innan de stängde. Ibland är den utgången den bästa, när man på kort tid bara går all in. Dans, dans, dans och lite utsmetat lipgloss innan vi samtalade oss hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av någon anledning har vi SVT:s Sydnytt på TV istället för ABC, och jag tyckte väl jag kände igen Pettern som var i rutan från något av dina fotografier. Stilig karl!

Lovisa sa...

Haha, vad roligt - det ska jag hälsa honom. Du har helt rätt, han är en hunk.