12 februari 2009

Men du är ju antikhistoriker?


Det är snödis utanför fönstret, jag har Kristina Lugn-frisyr och känner mig som en brittisk skolpojke från fyrtiotalet när jag läser om elefanter i Miles gloriosus. Ikväll ska mina arkeologkollegor se Ice Age 2 men det ska inte jag ty jag ska se hockey på lokal. Således har jag kommit ut som hockeyfan även på jobbet vilket är lika roligt varje gång, är det verkligen så otippat? Ser framemot kvällens prestigemöte mellan Frölunda och Rögle och spår promenadseger för indianerna.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Mkt snygga färger på bilden. Ny skarf, eller en du hittat i gömmorna? Kram!

Linda sa...

Ice Age två är ju en typisk kvartärgeologsfilm! Dock inte helt historiskt korrekt ;-) Skulle också valt hockey (även om jag måste erkänna att mitt Skånska hjärta bultar lite extra för Rögle...)

Lovisa sa...

Färgerna är inte tillfixade, det är bara good ol' Photo Booth i ljuset från mitt fönster. Scarvsen är ett fynd från Rom i höstas, 4 euro...

Förstår att Ice Age går hem hos geologerna! Men för mig som ickegeolog, eller arkeolog för den delen, går givetvis hockeyn först. Och med hockey menar jag Frölunda! Dock, om Rögle inte kan undvika kval, ser jag framemot matcher mot Malmö då jag givetvis håller på Ängelholmslaget!