03 februari 2009

Utandning

Har hittat min kalender, TACK GUD. Hej och välkommen tillbaka livet!

3 kommentarer:

Nene sa...

Har haft ett par hektiska dagar och inte kunnat följa upp hur det gått för dig i flytt och allt. Alltså kommer alla glada tillrop så här när du är nästan klar! (sätt in glatt tillrop här)

Jag hatar att flytta och älskar att flytta in. Det är en kontrovers. Det där med att pynta är aldrig så roligt som när man gör fint första gången eller drömmer fram det allra snyggaste man kan tänka sig och sen ordnar det!

Jag tror på grönt och rosor i badrummet, om inte annat för att det verkligen är dumt att lägga pengar i dagsläget på något som redan är funktionabelt men i fel färg (stirrar ilsket på grannarna som kastade ut ett fullgott kök från 2004 och satte in ett lika fult, fast vitt, från 2007). Dessutom är rosor och ljusgrönt ett fantastiskt fint komplement till det ljusblå och vita. Helt i den engelska stilen!

Lycka till i det nya, grattis till det egna hemmet och ja- även som vänster är det trevligt att äga sin lägenhet! =)
Kramar,
nene

Elin sa...

åh vilken tur att du hittade din kalender! det är nästan läskigt hur beroende man blir av sin "lilla sekreterare" som jag kallar det ;P

vart hittade du den? blir ju nykien nu :)

jag tror med på rosa och grönt i badrummet. och lite blått och vitt blir fint tillsammans.

mitt badrum är blått, vitt och grönt, men med milda färger. och jag trivs bra!

ja vill med ha en egenägd lägenhet någon gång! hur stor är din? rätt dyrt med bostadsrätt i lund va?

aja, lyckliga du iaf ;)

kram

Lovisa sa...

Tack för glada tillrop! Att flytta in och packa upp är fantastiskt, även om det tar tiiid. Jag är väldigt glad för att mitt kök är vitt och okonstlat. Hade inte velat betala massa extra pengar för att säljarna hade tokrenoverat köket i mörklila och limegrönt, samtidigt som jag inte med gott samvete hade kunnat riva ut något som precis var omgjort...

Kalendern låg i en annan sista minuten packad låda med diverse saker i. Min lägenhet är 43 kvadrat, och ja, det är väl inte direkt billigt med bostadsrätter i Lund, inte i centrum i alla fall... Men om du tänker dig något i Eslöv kan du säkert komma billigare undan.

Kramar till båda!