13 februari 2009

Hockeyhjärta

Ikväll är det dags för mer hockey! Jag, Emma, Anna & Anders ska åka till Malmös nya arena för att se MIF-AIK. För en gångs skull i Malmösammanhang är det slutsålt och jag är mycket pepp på att se livehockey. Det enda problemet är vilket lag jag ska hålla på (man måste alltid hålla på ett lag).

Jag tycker verkligen inte om Malmö. Men det Babyhawks har lyckats med är riktigt roligt, även om man kan undra varför det krävdes ett konkurshot med spelarflykt som följd för att tränaren skulle inse juniorernas potential. Köpelaget har fått ett hjärta, och det håller jag på. Sedan vill jag givetvis att Malmö ska spela i Elitserien igen så att jag kan se Frölunda komma ner och krossa dem. Även tanken på en kvalmatch mot Rögle lockar (då jag i och för sig kommer hålla på Rögle, men ändå). Ja, jag kommer nog att heja på Malmö ikväll, för att hålla på AIK är inte ...okej.

Bonusfakta: AIK var det lag Frölunda mötte första gången jag var på hockey i Scandinavium. Frölunda vann.

Inga kommentarer: