07 februari 2009

Härligheten

Gårkvällen var härlig. Jag har inte packat upp mitt barskåp än, men hittade en flaska rom (min bästa drinksprit) och en härligt vulgär liquore con fragoline di bosco i en låda med husgeråd och invigde således min nya blender med att göra smultron daiquiri innan jag gick till Grand för fler drinkar med brudarna. Vet ni hur smarta tjejer det finns på Område HT? Jag häpnar varje gång.

Efter att ha firat min första arbetsvecka med paraplydrinkar som sig bör gick jag och Petter på premiären av Tvivel som var så gripande att min salongsberusning helt rann av mig.

Ikväll blir det fortsatt härligt. Snart kommer Johanna förbi för fika, sedan Emma och i eftermiddag Marie och Pepe som jag ska äta middag med innan Petter ansluter för drinkar och gemensam färd till Carins födelsedagsfest. Blev så nöjd med mina smultrondrinkar igår att jag just nu tinar fler bär i en av mina ljusblåa Margarethaskålar. Det känns så fint och bra att bo på en adress folk spontant har vägarna förbi.

Hoppas alla har en fin lördag. Pusshej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var ju inte meningen att det skulle bli så här...

Lovisa sa...

åh pk, det gör ingenting! jag tar en för teamet vilken tag som helst. som sagt, team pk - a little more edge...