21 februari 2009

Batman goes country living

Är mildare idag, mest för att jag sov mina åtta timmar i natt. Det där med att jag då och då gråter är enbart beroende av trötthet, det är så jag reagerar. Åkte imorse ut till IKEA, igen, (familjen gör nämligen det här utan bil) som hade hittat min säng och körde hem den direkt, tillsammans med den bokhylla jag glömt köpa, snällt nog. Passade även på att införskaffa mer färg och ett ännu längre rollerskaft. Visst är det en fröjd att ha 3.30 i tak, men inte är när man ska måla bakom en garderob som inte går ändå upp och de härliga sekelskiftesväggarna är ojämna och visar sig suga upp tre gånger så mycket färg som normalt.

Ibland när jag har begåvningsångest tänker jag att jag ska bli hantverkare för att aldrig mer behöva betvivla min strålande förmåga att författa en vetenskaplig avhandling. Men efter att ha mönsterpassat en rosentapet så tar jag tillbaka samtliga tankar i den riktningen.

Lägenheten börjar sakta ta form (för otåliga mig är detta en fantastisk prövning; spackla vägg. torka. tvätta vägg. torka. måla vägg. torka. måla vägg. torka) och även om det är mycket kvar glädjer det mig att se, det blir till och med bättre än vad jag trodde. Petter som var här för att träffa mina föräldrar påstod att jag i min outfit ser ut som en liten effektiv och lätt aggressiv batman och ungefär så känner jag mig nu. Har träningsverk efter att ha burit så mycket, jag måste ju visa att jag kan bära minst lika mycket som transportkillarna har således burit exempelvis fyra bokhyllor själv.

3 kommentarer:

Pingvinkvinnan sa...

Wow, du är verkligen superduktig (mitt andra IKEA-tips är förresten att äta där om man är där länge, annars är man vrålhungrig när man kommer hem o ska börja skruva. De har ekovegopasta för 29 kr!).

Jodå, här är det bra, jag ska plugga snart, låg o läste ut "I Hades käftar" av Steven Saylor i natt, kunde inte sluta. Har du läst något av honom? Det är en hel serie om en privatdetektiv i Rom, Gordianus Hittaren kallas han. Den första boken (jag fick dock nr 2 i julklapp) heter "Romarblod", sedan följer "I Hades käftar" och "Catilinas gåta". Alla är romaner som utgår från någon historisk händelse (den jag läste handlar om Spartacus slavuppror).

Håller med om att sova hjälper mot mycket som är jobbigt. Tänk vad fint du kommer att få det i lägenheten när allt är klart! :) kram

Lovisa sa...

Tusen tack, jag börjar se ljuset i tunneln snart tror jag!

Har ännu inte bekantat mig med Steven Saylor, men en av hans böcker ligger i min bokhylla och väntar på att läsas. Du rekommenderar alltså?

Kram!

Pingvinkvinnan sa...

Ja, jag kan rekommendera honom, han verkar ha bra koll på det historiska och skriver på mysdeckarvis, lagom för mig som inte gillar alltför läskiga historier... :)