02 februari 2009

Kanin

Här sitter jag på köksgolvet och tänker på mitt badrum. (Inte för att jag är emo och sitter på golv och elskåp, utan för att vara nära bredbandsuttaget.*) Det är den delen av lägenheten jag är minst nöjd med (och då är jag toknöjd med resten, så det är rätt lugnt) och ska spara pengar och renovera. Men just nu lever jag med en ljusgrön matta med en matchande kakelrand. Inte alls sekelskifte, snarare straight outta 80-talet. Men sen insåg jag att mitt tänkta duschdraperi med rosor faktiskt matchar och nu funderar jag på att inreda badrummet i ljusgrönt och rosa, med vissa ljusblå inslag. Är ganska neutralt inställd till grönt och gillar egentligen rosa, jag är bara lite sur på färgen för att den alltid fanns på alla saker jag önskade var blåa som barn. Vad tror ni? Det skulle vara som ha ett eget litet Liseberg på bekvämt avstånd och det kanske vore välbehövligt med en kontrast till allt blått och vitt. Har trots allt lovat Suss att inte skaffa ett Lexingtonhem.

* Gustav, nu ljuger jag lite som du vet. Jag gillar egentligen jättemycket att sitta på golv och lär dig gärna någon dag, eventuellt vid det där spontanbesöket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

väl rutet, suss!

Lovisa sa...

Ja, hon säkerhetsröt detta senast igår samt hotade med att om jag har ett Lexingtonhem kan jag inte längre dricka öl på sunkhaken i Götet utan att tappa ansiktet.