02 februari 2009

Måndag

I egenskap av allmänt slarvig människa (jag städar inte, jag pyntar) är jag just nu sjukt stolt över att ett rum städat av mig klarade en inspektion. Nu ska jag försöka förstå varför mitt ena element inte fungerar (det är minusgrader ute och kallt i lägenheten. Älskar mina valvfönster, men de är inte direkt täta), ringa Engelska Tapetmagasinet och fråga varför vildrostapeten inte finns på deras hemsida, korrläsa en text, arbeta lite med teatern, bocka av listan med stjärnmärkta mail och tvätta håret. Därefter ska jag fortsätta att packa upp lådor och i eftermiddag ska jag på möte med de andra föreläsarna på kursen jag ska undervisa.

Pratade precis med Daniel då jag imorse kom att tänka på den gången för flera år sedan då han sa att jag skulle passa perfekt att bo precis dit jag nu har flyttat. Det var fint.

2 kommentarer:

Elin sa...

tycker om att läsa dina ord. det gör mig på bra humör, och ja... kommer läsa din blogg dagligen nu! känn dig bevakad fröken ;)

Lovisa sa...

det glädjer mig! du är mer än välkommen att läsa mig varje dag! kram.