27 februari 2009

You don't want no drama

Nu har jag äntligen fått en arbetsdator och Baby Ernst slipper således följa med till jobbet varje dag. Det är något visst med att packa upp en ny Mac, jag hängde över axeln på vår tekniker som kom med den. Dessutom känns det som en nystart; tomt skrivbord och nya mappar. Och givetvis min fina musmatta med matchande kopp. Det passar överlag med känslan av att äntligen vara i kapp och på gång efter en månad då jag mest varit frustrerad.

I samma anda har jag idag lånat böcker och skrivit ut artiklar så att jag kan börja med mina grekiskastudier på allvar på måndag. Nu på eftermiddagen är jag ensam på kontoret och roar mig med att spela pedagogiska ljudfiler på högsta. Det har även varit lite drama då botanikerna på bottenvåningen missade att jag var kvar och således larmade in mig. Hann som tur var stänga av larmet och har även ringt och dubbelkollat det med Securitas. Ska dock snart sätta på det igen och gå härifrån och vidare till teatern för lite mer jobb. Ikväll blir det lugn, jag tänker mig bok och choklad. Kanske bygger jag några små badrumshyllor också, men inte mer än så.

Inga kommentarer: