04 februari 2009

Utmanad

Blev utmanad av darling Charlotte att visa bild nummer sex i mapp nummer sex och här kommer den:


Bilden, nummer sex i mappen med det fantasifulla namnet Blandat Italien -06, kommer från en utflykt jag åkte på i samband med att jag bodde i Monteleone Sabino, en fullständigt galen och underbar bergsby norr om Rom där jag tillbringade några veckor sommaren 2006 med att gräva ut ett tempel tillägnat gudinnan Feronia. På bilden besöker vi en av grannbyarna och byggnaden vi tittar på är nuförtiden ett ganska så snitsigt apotek.

Nu var den här bilden påfallande rumsren, men apropå det har jag en fråga: någon (min datorguru Kristina?) som vet om man kan lösenordsskydda ett iPhoto-album? Det hade på förekommen anledning kunnat varit bra.

7 kommentarer:

Kristina sa...

Jag undersöker saken. Verkar inte finnas ngt helt omeckligt sätt, men det är inte heller omöjligt. Återkommer så småningom. Puss!

Lovisa sa...

Lägg inte för mycket tid på det love, men visst känns det som en funktion som borde finnas? Puss!

Unknown sa...

Det hela låter ruskigt smaskigt!

Grattis till nya lyan också, det är fint att se hur du verkar hålla ihop alla nya, samtidiga epokinledningar. Själv hatar jag att flytta (inte det att förflytta sin utgångspunkt så mycket som all dess rekvisita) och föredrar att inte tänka på hur det kommer att krävas igen så småningom.

Men hallå ja, över tre meter i takhöjd och fönster att sitta i. Man kanske kommer över det?

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lovisa sa...

Jorå, det är härligt.

Ja, det går faktiskt ganska fint att hålla ihop allt som händer, än så länge. Jag hatar också att flytta och har helt förträngt tanken på att någon gång behöva göra det igen, speciellt nu efter att ha fått ett rymligt kök samt ett stort förråd (älskar att ha ett förråd och vill inreda även det).

Men hallå eller, 3.30 i tak, fönster man kan sitta i och en stuckatur att dö för - jag ska nog aldrig mer flytta.

Anonym sa...

Gud vilken otippad bild... :)

Lovisa sa...

Eller hur! Och det finns så många fler därifrån den kom...