04 februari 2009

Just nu

Ambitionen att försöka fokusera på en sak i taget höll i ungefär fem timmar, men herregud vad pepp jag är och liksom, vem försökte jag lura? Till våren ska jag alltså fördjupa mina kunskaper i grekiska (vilket lär bli en pärs, filologi har aldrig varit mitt begåvningsområde), läsa en kurs på temat hellenism, gå områdets gemensamma doktorandkurs, börja skriva på avhandlingen vilket helst bör mynna ut i en artikel och så har jag idag tackat ja till ett större och ett mindre uppdrag samt gått med i ett VR-nätverk. Check.

Annars har dagen mest handlat om praktikaliteter: jag har fått ett arbetsrum men ingen nyckel då Johanna som jag ärver rummet av är i Stockholm med sagda nyckel, jag har invigt min nya mailadress, fått en rundvandring i huset, hälsats välkommen av alla, fyllt i lite fler papper, lärt mig hur intranätet fungerar, haft samtal med prefekten, klappat på mitt nya postfack, läst allehanda riktlinjer, policy och planer (skadad som jag är av allt kårarbete läser jag på allvar alla dokument jag ombeds att titta på, inklusive Universitetets sjuttiosidiga hej och välkommen-skrift) och så är en dator beställd. Jag fick välja mellan Mac eller PC, deo gratias, hade aldrig orkat leva med en PC igen. Once you go Mac, you never go back.

Wo-hoo, nu mailar prefekten mig till biblioteket; de har hittat en nyckel! Ttfn!

Inga kommentarer: