20 februari 2009

Fröjd, my ass

Började jobba vid ungefär sex imorse. Åkte sedan ut till IKEA, tillbaka till Lund, cyklade till väster, köpte färg och tillbehör, mötte inte föräldrarna vid tåget då de redan hunnit hit och fortsatte sedan att spackla och måla lister. Därefter visade det sig att tapeterna kräver tapetlim och inte tapetklister (stor skillnad, tydligen) vilket inte var vad jag hade köpt. Där någon gång började jag bli trött och gick för att hämta sushi för att inte behöva visa mig på lokal iförd mina målartights och t-shirt från Folktandvården med trycket Stor i käften. Den korta stund jag var borta levererades mina beställda möbler och då min sängstomme kom som två paket istället för ett stämde antalet kollin, men varken mina föräldrar (som inte visste exakt vad jag beställt) eller chauffören reflekterade över att själva madrassen saknades. Så nu har jag alltså enbart en sängstomme och en extramadrass och föräldrar som bor på hotell. Kort därefter insåg jag att jag räknat fel när jag planerat min bokvägg och att det saknas 40 cm bokhylla. Antal gråtattacker relaterade till trötthet: 3.

Hann i alla fall förbi Karin en sväng för att äta tårta och gratta henne samt få låna två borrmaskiner (en vanlig och en betong). Nu är det midnatt och jag ska bara måla en fönsterkarm till. Hoppas det går smidigare imorgon.

Inga kommentarer: