10 februari 2009

Toile de Jouy

Åh, jag älskar Engelska Tapetmagasinet. Har nu valt tapet och ni kommer säkert skratta men min köksvägg kommer prydas av en skapelse av Ralph Lauren. Mitt västkustarv goes småborgerlig. Men den är fantastisk! Grafiska rosor i offwhite mot en ljusblå bakgrund, toile de Jouy! Problemet är att den bara finns i Göteborg och att få ett tapetprov tar tre veckor, lika lång tid som tapeten tar att komma hit (logiskt nog, de kommer ju från samma ställe). Mamma och pappa kommer ner och hjälper mig att tapetsera (måla kan jag, men jag vågar inte lära mig mönsterpassa en tapet för första gången i mitt kök) och tills dess hade det varit bra om jag hade målat alla ytor som ska målas. Men jag kan ju inte köpa färg om jag inte vet exakt vilken nyans tapeten har (och det kan man inte avgöra utifrån bilden på hemsidan), moment 22 all the way baby (nej, jag tänker inte först beställa ett tapetprov och sedan vänta tre veckor till, jag tycker tre veckor är lång tid). Om det inte hade varit för den fantastiska personalen på Tapetmagasinet som utifrån min valda tapet tog sig tid att noga gå igenom vilka färger som matchar och ge mig koden till dem, trots att jag inte kommer att köpa färgen där utan här i Lund. Mycket god service med tanke på att jag trots allt bara beställde två rullar.

3 kommentarer:

Elin sa...

tapet ser underbar ut!

Hoppas du inte har något emot att jag inspirerats av din bloggs utseende nu när jag gjort om layouten. ville ha något nytt, ljust och fräscht till våren. Försöka fokusera på det ljusa och positiva. Framtiden.

Lovisa sa...

Inte det minsta, tycker mycket om hur din blogg ser ut nu!

Elin sa...

tack så jättemycket! du är underbar tjejen ;)