05 februari 2009

Avklarad torsdag

Efter att jag och prefekten prövat ett antal nycklar med nedslående resultat insåg vi att det nog är lika bra att vänta med arbetsplats till på måndag. Så idag har jag istället suttit i biblioteket och påbörjat inläsning av hellenismen (rolig bonusfakta: min gamla mentor Marie från den första trevande a-kursen i historia blev fast anställd bibliotekarie samtidigt som jag började doktorera, the power of HIS 211 ht. -02) när jag inte har haft handledning, fyllt i det sista i studieplanen och styrt upp allehanda småsaker.

Bestämde mig efter moget övervägande att tacka nej till ett stort uppdrag vilket känns både tråkigt och skönt. Men den lilla tid som kommer bli över den här terminen efter kursläsning och undervisning vill jag lägga på min avhandling, längtar jag efter att få lägga på min avhandling, så det är nog till det bästa.

Ikväll har Petter varit här på spontanbesök på väg hem och nu ska jag dricka upp mitt te och sedan sova. Eventuellt ska jag bara maila och be att få en kopieringskod först, så jag inte glömmer det.

5 kommentarer:

Unknown sa...

En rolig kommentar om Marie är att hon är sambo med Andreas Lundin, som är doktorandombudsman och som jag jobbar en hel del med.

Lovisa sa...

Och för att inte tala om att Marie är en hemskt trevlig människa!

Unknown sa...

Historiska institutionen i Lund fullkomligt spottar ur sig trevliga och genomkompetenta människor på ett imponerande sätt tycker jag. Föredömligt trevligt på min ära!

Lovisa sa...

Där du ju är en av de främsta företrädarna för genomkompetensen och trevligheten!

Unknown sa...

Äsch! Eller dito.