15 maj 2008

Tu, qui secura procedis mente, parumper siste gradum, quaso, verbaque pauca lege:

Har ägnat dagen åt att, från typ sju imorse, översätta det lilla eposet till inskrift, prata ut med Astrid om detsamma, använda danska skolans bibliotek, börja skriva nästa redovisning och besöka Palazzo Massimo och vara museologisk och Prima Porta-nostalgisk på samma gång då väggmålningarna från Livias villa förvaras där. Ikväll har vi varit på föreläsning hos britterna och darling Heather introducerade mig för sin kanadensiska väninna och jag har äntligen hittat någon att prata hockey med i den här stan!

Ikväll/natt har jag avslutat epigrafikuppgiften och ler nu milt och tillfredställt mot den. Det är en sådan sen kväll då alla är uppe och gör saker (eller, det är mycket möjligt att det alltid är så här men att jag aldrig märker det när jag pensionärssover vid halv elva) vilket nästan känns mysigt.

Men gud vad skönt det ska bli att sova.

Inga kommentarer: