04 maj 2008

Tack solen för det

Sent igår landade Jerry och Camilla här och i förmiddags kom de hit på brunch. Därefter bjöd jag på en för mig typisk stadsvandring som baseras på principen att det alltid kan finnas något mer intressant bakom nästa hörn vilket resulterar i väldigt mycket gång. Men de verkade bli riktigt förtjusta i Rom och Jerry planerar att låta bygga det antikinspirerde Jerryborg som svar på det medeltidskitschiga Jakriborg. Då han jobbar med grundläggning blev det mycket betong, men tyvärr missar både de och jag föredraget What can ancient concrete tell us about Roman society på onsdag.

Vi träffade även min gamla kursare Anna och hennes pojkvän Gianfranco och plötsligt blev alla de där samtalen om att vi borde ses i Rom verkliga. Så trevligt!

Det enda otrevliga med den långa dagen är att jag, trots spf 50+, har lyckats utveckla soleksem. Jag har inte bränt mig men min hand ser ut som en könssjukdom. Har köpt salva och tänker att det nog blir bra med snö och kallt i Tromsö. Apropå det så övervägde jag idag att ha ångest över att jag inte har skrivit klart mitt paper och har sjukt tight schema tills jag åker, men valde istället att vara nöjd med att bara gå omkring på Marsfältet tillsammans med fantastiska vänner.

Inga kommentarer: