21 maj 2008

Those raindrops keep fallin on my head

Jag kan glädja er alla som tror att jag inte gör något annat än att snitsa omkring i solsken att det har attackregnat bisarrt mycket de senaste dagarna. Igår när vi var i Ostia parallellade vädret mellan solsken om monsunregn tills vi fick avbryta i förtid. Vi har lagt om schemat så vi har inläsningsdag idag och åker till Ostia igen imorgon då det åter ska vara uppehåll. Är så där nöjd med det, hade tänkt intensivläsa ikväll så jag hade kunnat ta, vad som känns som ganska välförtjänt, ledigt imorgon för att åka till havet och sedan dricka eftermiddagsdrinkar med Heather innan föreläsning på brittiska skolan.

Men istället har jag inläsningsdag idag, tog en lätt sovmorgon imorse och sitter nu och tja, läser in mig efter att ha värmt upp med lite latinska beställningsöversättningar. Hade tänkt fortsätta med det några timmar till innan jag ska träffa Karro och Simon (kusinvänner) på stan för guidning och middag.

Annars är allt bra. Ostia igår påminde så mycket om den legendariska kårresan, var tvungen att sms:a Christian men tänkte även, av helt andra skäl, på Fredrika. Du måste åka dit snart! Har vidare hunnit med seminarium, middag, regnvåta promenader samt att få en multimedial limited edition utgåva av Ragnars avhandling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ostia *drömmer* (fnissar) och avis! Attan att jag inte kan få till Romresa och avis på Sofia som ska ner och besöka dig.

kram

Lovisa sa...

Ja, man blir lätt lite kårnostalgisk i Ostia... kram!