21 maj 2008

Förtjusningen

Har återigen fått paket från den mest fantastiska och omtänksamma Charlotte, den här gången innehållandes en lika fantastisk tröja från Vancouver. Den är blå med gult tryck och föreställer en hockeymålvakt och texten Jesus saves. Blått, hockey och Jesuskitsch, ungefär det jag tycker mest om av allt. Att den dessutom är blå-gul gör att den är perfekt i Tre Kronor-sammanhang. Och är det en slump att den passar, att den matchar kjolen jag redan hade på mig, att färgen är exakt samma som mina MCA-örhängen med hjärtan och att märkesloggan ser ut som mina MCA-örhängen med bandspelare? Självklart inte. It's the pure MCA power.

Dessutom låg även ett beslut om stipendieutdelning i postfacket och precis som jag kom på en ny avslutningspoäng till Vergiliusföredraget version 2 som skall hållas på tisdag kom ett mail angående publicering så nu är jag sjukt pepp på att skriva en ännu bättre version 3 samt är på mycket gott humör i största allmänhet. Livet, I love u.

Och Linda tipsar om en fantastisk skylt som får mig att vilja åka till Budapest omgående.

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! Underbart, klart det är något slump. It´s the power. /systra

Unknown sa...

Lunds universitet är nu officiellt DET bästa. Jag har också fått beslutet om stipendieutdelning: de bäst belönade 5 distanspoängen någonsin! Nerbytet Stockholms universitet bjuder mest huvudvärk och "träna-din-flexibilitet-nej-vi-har-inte-tänkt-på-den-här-möjligheten-förut-så-vi-löser-det-lite-ad-hoc-tillfällen". Annat är det i Lund, i Lund, i Lund... Men nej, jag är inte bitter.

Lovisa sa...

Eller hur! Älska LU. För övrigt tror jag att du och Åsa är de som mest av alla förstår hur fantastiskt det är att Åsa T kommer ner över helgen...

Unknown sa...

Genau, so ist es! Hälsa från oss (lite typiskt att jag befinner mig i Lund och tentar, njuter av ett RIKTIGT UB och att ÅsaT är i Rom då). Ach, typisch.