07 maj 2008

Strul

Hej från Oslo flygplats!

Dagen började bra, gick upp tidigt och packade och åkte sedan ut till flygplatsen tillsammans med Jerry och Camilla vars plan gick en timme efter mitt och vi fick lite sista kvalitetstid på ett förmiddagslojt Fiumicino.

Dock var vi försenade redan från start då inget vatten hade levererats till planet (vilket man insåg precis innan start?) och mina planer på att på femton minuter hinna raca till min Tromsöanslutning grusades när jag upplystes om att Norge har egna regler som säger att måste hämta ut sitt bagage och checka in det på nytt även om man från början har checkat det hela vägen till sin slutdestination. Så istället har jag bokats om till en senare flight och sitter nu och väntar.

Men det är inte hela världen, huvudsaken är att jag kommer fram. Det är granar utanför fönstret, jag äter lakrits och öppnade precis ett mail som sa att jag kommer få resestipendium för den här konferensen. Skönt med tanke på att jag redan är på väg. Dessutom gillar jag Norge; alla som har hjälpt mig har varit hur bedårande som helst, Rosebud är billigare här än hemma och jag har precis förklarat norrmän för snyggast i Skandinavien.

Inga kommentarer: