23 maj 2008

Out on the line, like a star, like a hero

Igår var vi i Ostia hela dagen. Det var strålande sol och jag fick eksem. Känner mig faktiskt inte riktigt förtjänt av det när jag nu är fullständigt impregnerad med spf 50+. Men annars var det fantastiskt, jag föredrar faktiskt Osta framför både Pompeii och Herculaneum, det är något med att kunna se ett helt förlopp slutföras och inte bara plötsligt upphöra. Och så kan jag väl på något plan relatera extra till det här med hav.

Då vi kom tillbaka först efter klockan sex missade jag inte bara drinkar med Heather utan också föredrag på brittiska. Soltrött tillbringade jag istället kvällen framför schlagerkvalet iförd pyjamas men med ett glas spumante i handen, classy.

Nu ska jag läsa seminarietexter, sedan ha seminarium och sedan händer det fantastiska: Åsa landar i Rom! Qualitätszeit!

Inga kommentarer: