16 maj 2008

Leopard är det nya svarta

Ciao il bloggo,

idag har vi varit ute i EUR och forsatt prata om Rom och fascismen, besökt Museo della Civiltà Romana och spanat på monumentalarkitektur i största allmänhet. Sedan åkte vi till en av mina absoluta favoriter; Centrale Montemartini. Där har delar av capitolinska samlingarna ställts ut i Roms gamla elverk - marmorvita muskler med metallfärgade maskiner som fond.

På väg hem hittade jag och Sofia ännu en fantastisk kitschaffär och för den nätta summan nio euro fick jag ett armband, ett par örhängen, en leopardfärgad shoppingbag, ett limstift och en ljusblå blomsterslinga. Känner att min nya stil är italiensk lyxpensionär, tänkt mycket guld och stora pärlor.

Nu ska jag byta om och sedan äntligen träffa Kristina som är här och hälsar på!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara en liten, liten korrigering:
il Museo della Civiltà Romana

Anonym sa...

Bara en liten, liten korrigering:
il Museo della Civiltà Romana

Lovisa sa...

Gotta love them uppmärksamma läsare!