18 maj 2008

Trans Tiberim

Imorse när jag satt och skrev ösregnade det och jag tänkte att det gör en dag på stan mindre festlig men när jag väl gick för att möta Kristina höll det upp och vädret kom att utveckla sig riktigt vackert.

Så vi besökt mitt älskade Ara Pacis-museum och Kristina fick en rätt extensiv guidning minus handout innan vi åt lunch och sedan åkte till Trastevere. Vi tog spårvagnen mest för sightseeingvärdet och strosade sedan omkring där, satt och pratade på en trappa och jag hittade en perfekt Mors dags-present innan vi promenerade tillbaka över Tibern, besökte San Carlo alle Quattro Fontane, promenerade lite till, tog en drink på Canova och åt sedan middag under vilken den här gamla nostalgikicken spelades.

Nu har jag lagt en sval ansiktsmask, ska slå in present och sedan sova, så nöjd med att Kristina är här.

Inga kommentarer: