29 maj 2008

All kunskaps moder

Idag har vi haft slutseminarium så förmiddagen ägnades åt repetition med ett fantastiskt tungt sommarregn utanför fönstret som sällskap. Även om jag först kände mig lite stressad (veckans fokus har främst legat på gårdagens seminarium) så gick det bra och det kändes det skönt att få summera och sammanfatta allt. Samt att återvända till alla anteckningar, speciellt de mer bisarra i marginalen från tempelområdet i Paestum, bordellen i Pompeii, det ösregniga Ostia osv osv. Bara en dryg kursvecka kvar nu, tack Gud att jag stannar längre än så, känner mig verkligen inte färdig med Rom än.

Efter slutseminariet körde vi på med ännu ett, den här gången inför morgondagens exkursion längs med Via Tiburtina, från Tivoli till Rom. Därefter firade vi dagen med pizza, pyjamas och darling Romeboxen. Jonas påminde även om årsdagen av Konstantinopels fall för 555 år sedan och samtidigt som jag högtidlighåller detta vill jag även gratulera den käre medtriumviren till uppsatsinlämning och Sofia & Mona på födelsedagen. Cheers! /L.

Inga kommentarer: