18 maj 2008

Allmänt

Är nu mycket nära exakt motiv för ny tatuering (apropå att jag idag blev utskälld av en liten katolsk tant för vissa eldsflammor på bröstet).

Inser att jag är markant mycket sämre på typ klockslag än annat vardagsrelaterat på italienska då de inte överensstämmer med sina latinska motsvarigheter. Det är inte lätt att inte ha en tågluff - i - Spanien - ingång till språket.

Vi lunchade på den baren där jag alltid blir serverad flirt av en tjej vilket gör mig extra glad i det här landet där männen tar sig så mycket utrymme i det offentliga rummet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

..på typ klockslag /../då de inte överensstämmer med sina latinska motsvarigheter.

Har ni varit i "underjorden" och kollat på fragment av Horologium Augusti? Om det är tillgängligt just nu. Rom är verkligen ett lotteri.
Strunta i om du gör lite småfel i italienskt "klockeri".Mest är det ju artikelkrångel. Kvart i fem. Sono le cinque meno un quarto. Il est cinq heures moins le quart etc. Saluti

Lovisa sa...

Nej, men jag har lokaliserat var fragmenten återfinns och tänkte göra ett försöka att få se dem. Soluret är ju verkligen spännande och fantastisk propaganda.