27 maj 2008

Behold a miracle

Ja, i eftermiddags bytte (Martin & Gustav: böt) vi den numera 35-gradiga värmen mot kalla katakomber. Jag har aldrig tillhört dem som går igång på kyrkogårdar på det där gothromantiska viset (jag kan dessutom personligen intyga att gräva upp medeltida munkar är en högst profan syssla) men det tidigkristna intresserar mig. Och så är det ju svalt nere i gångarna.

Väl tillbaka på Institutet lagade vi scarmoza (rökt ost) med päronsallad & valnötter och först då, vid åttatiden, var det behagligt ute. Låg på en filt i trädgården och läste tills det som vanligt blev mörkt utan förvarning (bristen på skymning är en av de saker jag har svårast att vänja mig vid här) och jag och Sofia gick in för att titta vidare på Rome.

Dagens post är den fantastiska MCA-produkten The Holy Toast Miracle Bread Stamper som man kan stämpla sin toast med så den ser ut som Jungfru Maria. Så fantastisk. Återkommer med rapport imorgon efter frukost.

1 kommentar:

Anonym sa...

Böt, hrmpf, du bor ju ändå i skåne, så säg åtminstone bytade...