27 maj 2008

Simultan

Det är fortsatt attackvarmt ute, har nästan svårare för den här luftfuktigheten i början av sommaren än den mer torra värmen som kommer därefter. Men jag brukar vänja mig efter ett par dagar även om jag just nu befinner mig på nivån orkar bara dricka iskaffe med sugrör.

Imorse tog jag igen gårdagens ineffektivitet genom att göra två saker samtidigt. På torsdag har vi ett stor seminarium för att sammanfatta hela kursen så jag har satt in den smärre regnskog av papper vi har fått i pärmar (samt förnekat att de på något sätt måste fraktas hem till Sverige) och sorterat samtidigt som Baby Ernst stod på en stol mitt i all röra och visade en film om Rom under fascismen som jag bör ha sett.

Nu ska jag försöka skapa något slags korsdrag och läsa in mig på vad vi ska ägna oss åt efter lunch; katakomber.

Inga kommentarer: