14 maj 2008

Pekoral

Inledde dagen med att sju imorse skriva ut handouts (jag säger ju det; allt går smidigare om morgonen) för att sedan gå till Traianus' marknader för fortsatt museologi. På eftermiddagen arbetade jag med epigrafiken och förbannade mig själv och min ambitionsnivå för valet av aslång inskrift. Här hade jag kunnat glida, men nej nej. Dessutom är den en fruktansvärd pekoral.

Fast det är ändå ganska njutningsfullt att återigen begrava sig i inskriftscorpora och allt kändes bättre efter ett hysteriskt skrattanfall med Sofia följt av vernissage på rumänska akademin, vårblommor i luften och lite svalt vin. Ska nu ägna mig åt darling inskrift en stund till och sedan läsa om de nya gränserna för våldtäkt så jag kan svara Emma och Johanna i Facebooktråden Könsmaktsordningen osv.

Och Moah min nektarin ringde med bästa nyheterna!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, varför måste man ibland vara så förbannat motvalls och göra saker "bara för att det går, och ingen annan gör det ju"?

Lovisa sa...

Men eller hur. Fast det är faktiskt rätt tillfredställande när man väl har lyckats genomföra det.