24 maj 2009

This, this is the way

Sov, härligt nog, till elva imorse och hittade sedan Athena i tidningen när jag åt frukost vilket var fint till morgonteét. Har annars fixat tusen små söndagssaker som att tvätta och plantera. Allt växer fantastiskt bra i de nya fönstren, jag märker stor skillnad på mina växter sedan jag flyttade vilket inte bara kan bero på att det är växsäsong. Och kapkrusbäret har redan börjat blomma! Kanske för att det står närmast mitt signerade Ernstporträtt, det kan ju få vem som helst att slå ut i blom. Söndagsfixandet skedde för övrigt till tonerna av E-type. På förekommen anledning dansade vi loss till honom igår och This is the way har sedan dess kletat sig fast i mitt huvud. Detta ledde vidare till lyssnade på andra härliga technohits, funderar på om nittiotalstechnon ska bli min nästa skämsmusik efter Britney? Hursom. Efter att ha sett Schyffertföreställningen i repris gick jag till kontoret en snabb sväng för att skicka iväg min seminarietext (vilket sedan inte visade sig gå så bra eftersom .docx tydligen inte är standard på Institutionen, jag säger ju att Word bara är ett enda meck) efter att ha fått den korrad av pappa. Pappa som läser allt vad jag skriver av vikt, okej:ar han vågar jag visa andra.

2 kommentarer:

G sa...

Det gjorde väl inte ont att skriva kapkrusbär istället för physalis?

Lovisa sa...

Nej, det kändes till och med bra?